Oferta general de concerts i espectacles

Todos se Burlan de mí

¡Todos se burlan de mí! és un espectacle de caràcter còmic i satíric que il·lustra la moda de tocar la guitarra “a lo español” en els circuits cortesans francesos de principis del segle XVII.

 

La posada en escena té lloc a la sala d’estar d'una dama espanyola que viu a París i que rep, inesperadament, la visita d'un grup de músics de la seva terra, amb Don Luis de Briceño al capdavant. Aquests músics inicien un sarau on les guitarres, la dansa, la música, la vivacitat, la recitació i la picardia són protagonistes.

 

Un air de cour interromput, una núvia exigent, un casat indignat, una dama que s’acusa d’incomplir els deu manaments, el joc del vilà, uns plats trencats, un capellà, un borni, un bon vi, una dona insaciable i moltes altres coses acompanyen Don Luis en la seva empresa de defensar-se d’aquells que es burlen de la guitarra i el seu so.

Sonadas y cantar de sala

En el ocaso del siglo XVI la guitarra se posicionó, por delante de la vihuela y el laúd, como el instrumento de entretenimiento doméstico más popular.  La creación de un sistema de acordes y su nuevo sistema de notación conocida posteriormente como “Alfabeto”, le dieron a la guitarra los elementos necesarios para expandir su práctica por Italia, España y posteriormente el resto de Europa.

 

Desde su aparición, esta práctica se ha conservado hasta nuestros días adaptándose a los estilos y tendencias de cada época, y ha llevado a los ejecutantes del instrumento a desarrollar lenguajes más complejos ampliando las posibilidades técnicas del instrumento.

 

Este programa ilustra este género musical a través del tiempo tomando como punto de partida algunas de las primeras piezas publicadas en este estilo, y realizando un recorrido hasta la música de los guitarristas del periodo clásico y romántico como Fernando Sor y Mauro Giuliani.

La Abadesa Poeta - La Sonorosa
00:00 / 00:00
La Abadesa Poeta

La Abadesa Poeta, es una representación musical y escénica que pretende hacer un respetuoso homenaje al legado literario y musical de Doña Ana Francisca Abarca de Bolea, religiosa del siglo XVII del monasterio de Santa María de la Gloria de Casbas de Huesca.

 

A través de la celosía, como elemento simbólico que separaba la clausura del mundo exterior, hemos construido un relato musical de situaciones y personajes que retratan cada uno de los dos lados: los pastores, la fiesta de corpus, el oficio, la danza, la misa, músicas de órgano y de guitarra, lo culto y lo popular.  Todo, extraído de la pluma de Doña Ana Abarca de Bolea que con especial talento y cuidado escribió estos ecos de música, un retrato de su vida misma y de ese mundo exterior que nunca pudo ver.

Versión a 4

La abadesa poeta a 4 - La sonorosa
00:00 / 00:00
El laberint dels afectes

Thor Jorgen Ayala - Viola / Edwin García - Tiorba

El laberint dels afectes ens presenta un petit viatge pels afectes de la música de l’època del rei Sol, prenen com a base les dissertacions teòriques en aquest respecte de Marc Antonie Charpentier (c. 1643 - 1704), i tenint com a protagonistes a Marin Marais (1656 – 1728) i Robert de Viseé (1655 – 1733).

 

El programa està organitzat per tonalitats partint del Do major fins Sol major, i en ell queden representats una gran varietat d’afectes, formes i tècniques compositives. El repertori està interpretat amb Viola da gamba baixa i tiorba, instruments característics d’aquest període musical i que proposen al públic un ambient íntim i proper ideal per a perdre’s en el laberint dels afectes.

Prelude en G - Robert de Viseé - Edwin García - Tiorba
00:00 / 00:00
Pavann Captain Hume - Thor Jorgen - Viola da Gamba
00:00 / 00:00
Club Monteverdi

Sis personatges en un apassionant joc de cites creuades. Alguns van a la recerca de la seva mitja taronja, d’altres busquen emocions fortes o simplement gaudir d’una bona experiència. Cites romàntiques, a cegues, fortuïtes, ensucrades, decebedores, excitants, impossibles, hipòcrites, a tres bandes....Tots esperen trobar algú especial que encengui la seva flama. Per això han decidit formar part d’una nova aplicació de cites online, que creua persones per afinitats. Entre els seus serveis més destacats, ofereix indicacions precises de com relacionar-se amb èxit segons el perfil de la cita, geo-localització de contactes potencials, tutors estilistes, servei d’interrupció de cites d’emergència i una versió exclusiva amb consells a temps real durant la cita.


La singularitat d’aquesta app és el seu servei Premium Plus Monteverdi, que la distingeix de totes les altres apps similars del mercat. La seva música farà emergir les emocions dels personatges fins a límits insospitats, per tal d’afavorir una relació més intensa, íntima i única entre ells. Tot i així, degut a la fase de proves en la que es troba encara, aquesta app presenta algunes anomalies puntuals de sincronització, que provocarà algun creuament de cites inesperades, desconcertants i de vegades, fins i tot, hilarants. És per això que compensa als usuaris afectats amb una cita regal molt especial i inoblidable al Club Monteverdi.

Selvaggia Fera

Prenent com a títol una ballata de Francesco Landini, Selvaggia fera di Diana serva, us proposem un espectacle per endinsar-nos en el fantàstic món dels bestiaris medievals i contemporanis. 
Aquestes volums il·lustrats recollien descripcions de bèsties i monstres fantàstics amb un rerefons al·legòric o moralitzador. En la tradició medieval, els animals reflecteixen les virtuts i defectes de la societat, seguint la tradició de la faula, o bé, per contraposició, exemplifiquen les meravelles del món creat per Déu. Així doncs, el bestiari medieval ens permet accedir, indirectament, a la imatge que tenien del món que els envoltava. El bestiari contemporani, en canvi, tenen un caràcter de critica social i política o personal.
Locus Desperatus usproposa un espectacle de música italiana del segle XIV amb lletres de temàtica animal, i textos de Zoo, el bestiari de l’escriptor empordanès Carles Fages de Climent (1902-1968). 
 

Dux Vs Papam

A Dux VS Papam us proposem de seguir amb Vox Harmonica dues mirades, al passat i al futur, que caracteritzen el desenvolupament musical de qui pot considerar-se el pare de la música moderna: Claudio Monteverdi, encarnació del canvi de gust musical del Modo Antico al Moderno que es produí a l’Europa a cavall entre els segles XVI i XVII. 

És precisament aquesta dicotomia entre estil antic i modern allò que l’ensemble Vox Harmonica posa de relleu amb seu programa Dux VS Papam, en contrastar la música sacra monteverdiana més conservadora amb la més innovadora. El concert pren la forma de la celebració d’una missa veneciana a inicis del segle XVII i combina tres estils ben diferenciats: un Cant Pla d’origen medieval, en segon lloc la polifonia contrapuntística pròpia del Renaixement (interpretada a capella) i l’estil concertat barroc a voce sola amb l’acompanyament d’una tiorba com a baix continu que esdevé purament operístic (amb la profusió d’àries, duos i trios). 

Tres èpoques (la medieval, renaixentista i barroca) que fan que l’escolta sigui amena i les textures variades: ara calmada i senzillament meditatives, ara meravellosament virtuosístiques i expressives.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now